annaayaeos

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Anna-Karin Malm - 15 april 2011 08:30

Dagens träning bjöd på ett underbart vårväder & hundarna var såååå lyckliga. Vi började med att gå en liten sväng innan vi satte några hundar i bilarna för att påbörja vår träning.


Aya fick bli den lyckliga att börja idag & hon var såååååå glad för det. Vi körde lite fritt följ, rutanövningar, apportering, inkallning samt lite rallylydnadsövningar.


Sen fick Eos komma ut … Jag körde en del rutanövningar med henne också så att det förhoppningsvis sitter till den 1 maj då vi tävlar 2:an igen. Inkallning med ställande fick jag hjälp med av Jane idag … När jag kallade på Eos gick hon & ställde en dosa med ett par godisbitar på där Eos suttit & efter att Eos stannat klickade jag & så fick hon springa tillbaka … Hon blev precis lika förvånad varje gång att där fanns godis fast jag inte lagt något där … ”L” Fritt följ gick finemang … jag tycker allt att det börjar sitta med hennes vänstersvängar nu. Framåtsändandet körde vi dels som helt moment & klick när hon bröt av, dels med bara saktagåendet där jag enbart klickar skritt. Tungapporten (med 3-kilos) gick fint & likaså krypet. Vi jobbar med att göra lååååånga kryp nu & enbart belöna de låååånga kryp som dessutom är bra. En fjärrdirigering fick vi också till innan Eos fick se sig nöjd.


Danni fick en liten stunds träning även han & vi tränade på stadga i sitt & ligg samt en del fritt följ. Ett par apporteringsövningar samt lite hopp hann vi också med. Han fick även prova på att kampa med en stoooor trasa & det gillade han … han slet & han riste i den där trasan så man blir helt lycklig. Vi avslutade med att skjuta ett skott där jag bara hade Danni ute av mina hundar. Han backar undan en bit från mig precis när jag säger att jag ska skjuta, men kommer till mig i full fart direkt efter för att få godis & lek.


Dagens träningspass avslutades med en gemensam promenad innan det var dags att åka hem & fira att påsklovet börjat.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards