annaayaeos

Direktlänk till inlägg 18 november 2015

Spår & promenadsällskap ...

Av Anna-Karin Malm - 18 november 2015 19:30

Idag hade jag ingen mark bokad så då bar det av upp till Hermanssons stuga istället ... precis när jag skulle sticka ringde Camilla & undrade om jag ville gå en promenad med henne & hennes vovsegull & så klart ville jag det ... efter att jag lagt ut spåren ... Eftersom hon kom medan jag höll på att lägga ut spåren passade jag på att använda henne som en störning i Eos viltspår ... Jag gick Eos spår & drog en älgklöv i det ... Camilla drog först rakt över, sen längs med spåret med en liten grisaklöv ... När jag vinklade fortsatte hon rakt fram ut till grusvägen ... Spåren fick ligga till sig medan vi gick vår promenad & eftersom vovvarna var lite extra busiga idag tog det närmare två timmar innan vi var tillbaka vid bilarna igen ...


Pi fick börja spåra eftersom hon ju bara spårar personspår ... Jag hade börjat i granet för att sen gå över grusvägen & in i boket en sväng innan jag slutade spåret en liten bit från bilarna. Fyra pinnar samt slut innehöll spåret ... Pi spårade jättefint & rekade bara lite grann där spåret gick över grusvägen. Alla pinnarna tog hon glatt & villigt & vinklarna var klockrena ... gött!!!


Sen fick Eos ta sitt spår & hon börjar bli såååå taggad nu när hon har koll på vad som finns i slutet av spåret ... Precis som om hon tyckt att det varit tråkigt att spåra personspår innan ... da ... Hur som haver så spårade hon såååå bra & verkade inte ens registrera att det passerade en liten grisatass över spåret ... MEN när jag hade vinklat & Camilla fortsatt rakt fram gjorde hon oxå det en liten bit innan hon insåg att hon borde ha vinklat istället ... Nåja, hon vände iaf så hon kunde hitta den fina älgklöven ... dock verkade hon inte såååå imponerad av den som hon varit över att få bära på hjortklöven de två tidigare tillfällena ... kanske för att den är aningen bökigare att bära ... "L"


Till sist fick Danni ta sitt spår som även det var ett viltspår med en hjortklöv som slut ... Han går verkligen från klarhet till klarhet i spåret & gjorde riktigt bra ifrån sig idag ... Han smakade, drog & bar till och med klöven lite idag ... yeah!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards