annaayaeos

Alla inlägg den 2 april 2018

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.


Pi fick börja av mina idag & hon tyckte att det var såååå roligt ... meeeen det märktes att det var lite varmt i solen för hon blev ganska snabbt bäftig ... dock inte så hon blev störd av det. Vi tränade på fotgående (bakåtmarschen har börjat funka riktigt fint nu), inkallningsövningar med leksak bakom (gick kanon på kort avstånd, men hon blir fortfarande lika förvånad & fattar nada när det blir lite längre avstånd så jag provade med att ta hjälp från Eva som tjoade & kastade leksaken bakåt när jag sa ja), skall (riktigt bra), kryp (fint), konen (lånad kon som hon så klart behövde stanna till & lukta på, men hon rundade iaf konen, utan extrakommando dessutom), rutan (första skicket landade hon vid högra framkonen men andra gick bättre), hopp-sitt (med target, fint), fjärrdirigering (okej sitt/ligg & såna där roliga skutt på stå från sitt "L"), metallapportering (riktigt bra nu faktiskt ... visst hon står nån sekund & funderar innan hon tar den men hon gräver iaf inte hål i marken & det går snabbare & snabbare till att hon tar den), tungapportering (bra frånsett trav in), stegen & framåtsändande (med 2 människor ... hon lyckades springa igenom gruppen men tappade sig helt sen & "spårade ur" första gången ... andra skicket blev bättre men väldigt mycket förväntan på att jag skulle klicka i saktagåendet vilket gjorde det slarvigt. tredje skicket var nästan bra, frånsett något slarvigt saktagående i slutet).


Sen fick Danni komma ut & vi började med gruppträning som störningsekipage åt ett annat ekipage ... detta är vääääldigt bra fokuseringsövningar även för Danni som ju har såååå åbråttom för det mesta. När vi kört det en stund körde jag lite fotgående (riktigt bra position redan i början, mest troligt pga uppvärmningen), ligg, sitt & stå under marsch (här vill han sååååå gärna att det ska börja med stå så när det inte gör det väljer han mestadels det ändå), inkallning med ställande (bra), rutan (med target = bra), konen, hopp-sitt (med target = bra), framåtsändande (här blev han helt förvirrad när han inte fick nån gotta av mig när jag tog tillbaka bollen han fått kastad till sig & gjorde sämre & sämre sträckor ... suck), fjärrdirigering (helt okej, felval någon gång dock), apportering, metallapportering (riktigt bra trots långt kast), kryp.


I slutet la vi hundarna plats & då var det Pi som fick köra ... först när jag gick ifrån henne ställde hon sig upp så jag fick gå tillbaka & lägga henne men sen låg hon fint om än aningen ansträngt eftersom jag gick ända ut på 50 meter. Lite extra svårighet i slutet blev det när två stycken hämtade sina hundar & gick ifrån medan Pi & två andra fortfarande låg men det fixade hon.


Innan vi for hemåt blev det en promenad, till, runt & genom hembygdsparken i sällskap av Eva & hennes galningar ... MYCKET folk var där idag = super miljöträning.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards