annaayaeos

Alla inlägg den 25 februari 2018

Av Anna-Karin Malm - 25 februari 2018 17:41

Idag bar det av till Vedby för att spåra en liten sväng ... Jag åkte dit så jag landade en stund innan vi som skulle träna skulle träffas så jag hann med att ta en lite promenad innan & precis när jag började gå kom Mats med Pis brorsa Albin & skulle gå på promenad ... såååå vi slog följe ... & trots att de inte träffats ofta alls sen de lämnade sin mamma & trots att det är typ väldans länge sen de sågs sist blev Pi uppriktigt glad över att träffa sin brorsa ... sååååå roligt att se   


Vi kom tillbaka till bilarna precis lagom till mitt spårsällskap dök upp & då la vi ut spåren innan vi tog ännu en promenad denna gången i deras sällskap medan spåren låg till sig.


Pi fick ta sitt spår först & Det låg bitvis i granskog, bitvis ute på ett kalhygge där solen gassade på rejält ... Upptaget gick idag åt höger & spåret innehöll en halv glasspinne, en träplugg, en liten läderbit, en kork & en blyertspenna från igår ... så klart låg det en vanlig slutpinne i slutet av spåret eftersom jag tror på att den behövs för att hunden ska fatta att de verkligen kommit genom hela spåret. Pi gjorde ett fantastiskt upptag & fäste direkt i spåret trots att vi fick störning i form av en bulldog som kom lufsande bara ett par meter ifrån oss nästan genast vi började spåra ... Hon spårade sen på klockrent men missade träpluggen som låg ute på kalhygget trots att hon spårade rakt över den ... Min teori är att det var svårspårat där ute vilket märktes på att Pi sänkte näsan ända ner i backen och att hennes fokus låg mer på att följa det svåra spåret än att hitta pinnar ... hade det varit en vanlig pinne tror jag dock inte det hade varit några problem.


Sen var det Dannis tur att ta sitt spår som innehöll tre pinnar samt slut. Han spårade mindre  bra i början & slutet men riktigt bra mitt i spåret ... kanske beroende på att det sprungit barn & lekt i området ... jag vet dock inte om de varit i spåret & klampat eller bara i närheten. Även han gick över en av pinnarna, men skötte sig som sagt helt okej i övrigt ... dock inte med den intensiteten han haft på sistone ... kanske beroende på svårigheter med marken, kanske beroende på att vi körde viltspår senast & han har svårt att växla över mellan de olika spårtyperna, kanske beroende på i princip vad som helst "L" ... 

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards