annaayaeos

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Anna-Karin Malm - 20 februari 2018 17:27

När vi for hemifrån idag tänkte jag absolut vår men kallt ... När jag landade på våra träningsmarker tänkte jag vinter, snö & kallt ... Så stor skillnad var det på hemmavid & våra träningsmarker uppe på åsen idag. I rutan låg det cirka 5 cm snö med hård skare & det var rejält halt att ta sig upp & nerför de branter sökrutan bestod av ... meeeen på något vis klarade vi alla av det utan att bryta varken armar eller ben av oss. 


Pi fick börja av mina två idag & till henne hade jag beställt 6 hittafiggar på djupet med direktbelöning i form av lek så fort hon kom ut & godis när jag kom ut ... Hon fick kända, lekroliga figgar som 1-2 & 5-6 & en helt okänd som nummer 3 & en lite känd som nummer 4 ... Jag märkte över huvud taget ingen skillnad på kända & okänd figge idag & bara en liiiiten aning temposänkning på de två sista figgarna, men ändå med fighting spirit kvar ... hon gjorde med andra ord ett strålande jobb ... jippie ...


Sen var det Dannis tur & även han fick sex figgar idag ... Målet var att han ska tänka att det alltid ligger en figge rakt ut där jag pekar då han har en tendens att snedda, bli grund i motvind eller göra kommunsök mellan varven när jag kört lite mer tävlingslikt eller med lite fler tomslag ... Även Danni gjorde ett strålande jobb trots att han fick ha sina tossor på sig för att inte riskera att skära upp tassarna på den hårda skaren ...


Efter fika & genomgång gick vi en härlig promenad tillsammans innan det var dags att åka hemåt.

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards