annaayaeos

Direktlänk till inlägg 13 februari 2018

Sök & uppletande ...

Av Anna-Karin Malm - 13 februari 2018 16:34

Dagen har tillbringats ute i sökskogen & trots att temperaturen låg på nollan, det låg lite snö uppe på åsen & det snöade lite upp mot dagen blev det en härlig dag ... Att man har två taggade & glada Blådårar gör ju inte saken sämre heller ... De fick vara med & valla rutan så sen fick de vänta till sist att köra.


Pi fick köra först av mina & jag hade valt att fokusera på lätt & roligt idag ... såååå hon fick fyra figgar på djupet med direktbelöning i form av kamplek när hon landade hos dem ... Det märktes att hon gillade upplägget & hon gasade igång rejält ... härligt.


Sen fick Danni köra  & han var jätteduktig idag ... Han fick fyra figgar även han varav en låg i en nergrävd låda, en låg uppe på en sten, en låg längs med en halvfälld stam & en var en helt "vanlig" figge. Han fick även till några finfina tomslag så jag är mer än nöjd med den lille syrken idag.


Efter fika & genomgång vallade vi av en uppletanderuta & jag fick låna prylar till mina två eftersom Pi ju helst ser att de saker hon hittar tillhör oss ... Pi fick börja även här & hon fick fyra föremål, ett i vardera bakre hörn & två ganska lång ut varav det ena låg vid en rotvälta med vind mot själva rotsystemet = lite klurigt att få vind på (tror jag iaf). Hon jobbade poå bra även om det blev några småstopp även idag, kanske pga att det legat ute av våra prylar i rutan till andra hundar innan, kanske pga nåt helt annat ... dock tvekade hon inte att ta prylarna när hon väl kom till dem & det är ju ett framsteg.  


Danni fick samma upplägg som Pi & han är ju en stjärna den där grabben ... Fyra skick, fyra prylar ... sååååååå jäkla bra.


Dagen avslutades med en skön promenad tillsammans med sex andra hundar ... härligt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards