annaayaeos

Direktlänk till inlägg 9 februari 2018

Solig vinterdag & brukspris ...

Av Anna-Karin Malm - 9 februari 2018 18:37

Efter att ha tillbringat några dagar med en sjuk matte fick vovsegullen äntligen träna lite idag ... inte mycket, men lite ... Det GICK ju bara inte att låta bli att göra nåt utomhus en så vacker dag som denna ... såååå vi åkte ner till brukshundklubben, hämtade Pis pris för att hon vann bruksbarometern som lagts till mig på klubben eftersom jag inte kunde komma på årsmötet & till hundarnas stora förtjusning, tränade en liten sväng ...

 

Pi fick börja & med henne varvade jag lydnadslydnad & brukslydnad i en salig röra ... Vi körde fotgående (där hon höll sig på tok för långt fram), inkallning med ställande (på 50 meter, sååååå fint, förvisso med leksak bakom, men ändå), framåtsändande (som hon totalt glömt bort ... gaaaaa), stå, sitt & ligg under marsch, konen, rutan, hopp-sitt, tungapportering, vanligt apportering, vittringsapportering (i högt gräs, funkade bra), kryp (där hon börjat få lite för bråttom), fjärrdirigering (det artar sig) & skall.


Danni fick köra lite av varje han oxå ... Vi körde fotgående, inkallning med ställande, framåtsändande, kryp, konen, stå, sitt & ligg under marsch, rutan, hopp-sitt, apportering, fjärrdirigering & vittringsapportering (samma stuk på till Pi).

 

Sen fick vovsegullen rusa runt & busa med frisbeen medan jag plockade undan efter oss. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards