annaayaeos

Direktlänk till inlägg 6 februari 2018

Kaaaaallt = ingen sökträning ... meeeen lite inomhuslydnad blev det iaf.

Av Anna-Karin Malm - 6 februari 2018 18:15

Dagens sökträning blev inställd ... typ ... det var iaf på tok för kallt för mina små sötnosar att sitta & vänta i en bil halva dagen. Särskilt för Danni som har börjat frysa när det är kallt ute, mest troligt pga att han inte har så tjockt hudlager på trampdynorna längre/än. Såååå istället blev det en härlig promenad i skogen fram emot förmiddagen & på eftermiddagen hyrde jag Ekets hundarena en timme & tränade där helt på egen hand.


Pi fick börja träna & hon var helt galen idag ... Hon som brukar vara allvaret & ordningen själv gick bananas & bland annat envisades hon med att apportera tasstargeten hela tiden ... Vi passade på att träna igenom momenten i lydnadsklass ett (med blandade resultat pga hennes galenskaper), skall, kryp, metallapport & hopp-sitt för brukset & sen lekte vi lite med dirigeringsapportering a la klass 2 samt vittringsapportering där jag gömde pinnarna bland säckarna som ska hålla tunnlarna i agilityn på plats. Dirigeringsapporteringen nailade hon direkt, det märktes tydligt att hon kom ihåg hur man gör det men vittringen funkade inte så värst bra första rundan vi körde den ... meeeen efter att ha gjort några moment emellan körde vi på en omgång till & då hade polletten trillat ner.


Sen fick Danni komma in & även han blev genomkörd i klass 1. Vi körde dessutom kryp & hopp-sitt samt inkallning från rutan. Även Danni fick prova på dirigeringsapportering & det gjorde han galant. Lite vittringsövningar fick även han enligt samma koncept som Pi & ja, han fattade ... tror jag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards