annaayaeos

Direktlänk till inlägg 27 januari 2018

Liten lydnadsträning i härligt solsken ...

Av Anna-Karin Malm - 27 januari 2018 17:10

Egentligen hade jag bestämt mig för att inte träna lydnad alls denna veckan för att Pi skulle vara riktigt pepp på morgondagens tävling ... meeeen med så fint väder som idag kunde jag inte hålla mig ... såååå det blev en liten tur till Råådalen trots allt.


Jag började med Pi ... jag hade fått hjälp att sätta ut klubbens kon & ruta så de skulle vara helt utan lukt från mig ... de hade dessutom avvikande färg = blåa. Vi körde på med lite fotgående (som faktiskt gick hyfsat bra idag ... lite långt fram i positionen men inte en massa kik på de andra ekipagen), ställande under marsch (här har hon börjat slarva & tar ett par steg och dessutom tappade hon stadgan för hon blev förveden på vad den lilla mopsfröknen en bit bort höll på med), konen (en liten halvhalt & ett sniff på den men annars riktigt bra), inkallning (skutt på mig), sättande under marsch (okoncentration så första försöket misslyckades), rutan (med target men riktigt riktigt bra & med ett fint avslut utan tendens att skutta upp efter ligget), hopp (skutt på mig annars bra), apportering (bra), fjärrdirigering (riktigt härlig attityd, men tyvärr ett litet skutt i andra uppsittet) & skall (här har hon börjat tycka att hon vet när hon ska sluta skälla).


Sen fick Danni komma ut & träna lite & han hade nog altzeimers light idag för hur mycket som helst blev fel ... trots det kan man inte bli arg på honom för han tycker ju själv att han är bäst i världen ... flin. Vi började med fotgående (riktigt fin position idag & inte nåt "bananande"), konen (snyggt), läggande under marsch (här började det fela ... han ställde sig & först på tredje försöket blev det rätt), inkallning med ställande (eeeeeh ... jag la godis bakom honom som jag brukar, gick ut & kallade ... han ryckte till på första kommandot, men låg kvar, ingen reaktion what so ever på andra kommandot, ställde sig upp på tredje & vände sig om & tog godiset på fjärde hitkommandot ... ja vad säger man ... sen fick vi köra utan bakombelöning & då tog det ett par gånger innan han äntligen stannade fint), sättande under marsch (även här strulade det, han satte sig men la sig sen direkt & detta gjorde han flera gånger innan det till sist blev rätt), rutan (såååå fint), apportering (bra), hopp-sitt (riktigt bra det oxå), metallapportering (frånsett att han har svårt att vända in vid min sida så var det riktigt fint, han har verkligen fattat detta nu), kryp (helt okej), fotgående med koppel (banan eftersom han förväntade sig framförgående) & framförgående (riktigt fint). 


En skön promenad längs Råån hanns med innan det bar av hemåt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards