annaayaeos

Direktlänk till inlägg 21 januari 2018

Spårträning vid Hermanssons ...

Av Anna-Karin Malm - 21 januari 2018 15:00

Dagen var rejält seg och jag kom inte iväg och tränade förrän fram emot efter lunch ... orkade då inte åka till våra marker utan bestämde mig för att köra latmansversionen & traska spår uppe vid Hermanssons stuga istället. Jag la ut spåren & gick sen en promenad med vovsegullen innan det var dags att ta spåren igen ...


Pi fick sitt spår i omväxlande boke & grane med flera stigövergångar. Hon gjorde ett hyfsat bra upptag, lite snurrigt innan hon fick spårkontakt, men ingen tvekan om vilket håll hon skulle åt. Sen spårade hon på riktigt fint & plockade med sig alla sex apporterna (varav fyra naturpinnar) samt slutpinnen.


Danni fick ett spår som gick i grane hela vägen ... han fick idag låååånga sträckor för att träna på att hålla fokus även när det "går på räls" & inte missa att spåret svänger efter en lång raksträcka. Han fick tre pinnar samt slut ... & vilket drag han hade i linan även idag & svansen gick som bara den på honom ... en vinkel gick han först över, men vände efter bara några meter & spårade sen på finemang igen med svansen ständigt viftande.


Precis när vi var klara kom kompisen upp & skulle rasta sina vovsegull så då passade vi på att ta ännu en promenad innan vi körde hemåt mot skymningen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards