annaayaeos

Direktlänk till inlägg 20 januari 2018

Lydnadsträning & pratpromenad ...

Av Anna-Karin Malm - 20 januari 2018 14:45

Även denna lördagen veks åt lydnadsträning på Råådalen ... det kom en del folk även idag, dock inte lika många som förra lördagen. 


Även denna träningen ägnades åt att boosta Pi inför nästa helgs tävling ... Ny kon (som jag inte rört), ny ruta (blå), mycket beröm & väldigt lite påminnelse om vad som blev fel gör att jag hoppas att lilla fröken blå är glad & har bra självförtroende på tävlingen. Jag lånade även annans apport idag eftersom hon ju tvekar på tagandet med andras apporter. Jag fick bekräftat för mig att vi behöver träna på placeringen i rutan igen (med hjälp av target), att hon börjar tycka att fjärren är väldans rolig men att det ibland genererar ett litet skutt framåt på uppsitten & att vi verkligen måste ta tag i avsluten på momenten nu för hon har väldans bråttom att avsluta för att få belöning.


Danni fick köra på med lydnadslydnadens moment samt krypet & idag var han vääääldigt lyhörd & gjorde rätt så gott som alla gånger han fick ett kommando (ibland har han så brådis att han gissar vad jag ska säga & gör det han tror).


Lite nosework i klubbstugan fick vi oxå tränat & sen avslutade vi dagen med en härlig promenad tillsammans med Jane & Maria längs Råån.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards