annaayaeos

Direktlänk till inlägg 19 februari 2017

Sökträning i pisseregn ...

Av Anna-Karin Malm - 19 februari 2017 19:13

Dagens väder var om möjligt än värre än gårdagens & vad gör man då? Jo åker & tränar sök ... galenskap jag vet men är man nörd så är man ... Vi skyndade oss allt vad vi kunde för att slippa bli våta & kalla & var färdiga typ tolv trots att vi hade nio hundar ... bra jobbat tycker jag :) Mina två gick som nummer två & fyra (för en gångs skull bland de första jag brukar ju annars alltid låta dem gå mot slutet).


Danni fick börja & fick fyra figgar som jag visste var de låg ... med motvind på stigen & lite från ena sidan blev det svårt med bakåtslag, men SuperDanni levererade så klart "L". Första figgen, som låg i hörnan fick vänta medan Danni kollade av en bra bit framåt i rutan innan han slog bak mot hörnan, ställde sig med framtassarna på figgen & skällde ... Andra figgen hade en stenmur ungefär halvvägsmellan stigen & sig & Danni bara precis rann över muren & hittade figgen ... duktig kille ... Figge tre tog han så klart även den galant men fjärde figgen fick han jobba lite grann extra för att komma fram till eftersom muren var riktigt hög där han fick vittring på figgen ... Han ställde sig & luktade in mellan stenarna i muren, skällde till & sen började han leta i sidled för att hitta ett ställe att komma över ... över kom han & figgen hittades så klart.


Sen fick Pi köra ... första gången efter operationen så vi tog det lite extra lugnt ... trodde vi "L" Nåja figgen på sidan med stenmuren låg innan muren så hon inte skulle hoppa över den & eftersom det var vindsidan låg den dessutom passiv ... På andra sidan hade hon springare ... Två springare & två "vindisar" med lek & godis hos alla fyra & damen skötte det galant ... sååå snart, snart ska vi nog kunna lägga in lite mer utmaningar till henne ... gött!!!


Efter fika & genomgång gick jag & vovsegullen en skön promenad innan vi for hemåt i diset & dimman. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards