annaayaeos

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Lydnadsträning ...

Av Anna-Karin Malm - 21 maj 2012 06:45

Kvällens träning genomfördes i ett varmt Svalöv ... Tänk ändå vad underbart det är dessa vårkvällar ... Så skulle det vara alltid tycker jag ... Träningen som sådan blev väl inte så väldigt omfattande för min del ikväll, men träning var det ju iaf.


Vi började med en platsliggning tillsammans med de som var på allmän träning & jag la både Eos & Danni ... Inga problem alls - gött!!! Sen fick jag hjälp med en tandvisning på Danni oxå innan vår grupp samlades för att prata om vad vi tänkt träna under kvällen.


Jag, som ju tjatat framåtsändandet så in i bängen ett tag nu hade bestämt mig för att, med Eos, fokusera på fria följet med kommendering samt krypet idag & så gjorde jag oxå ... Fria följet gick för det mesta bra, endast någon vänsterhalt satte hon sig en aning snett. Krypet sen då ... njaaaa ... inte så bra ... Hon har börjat slarva som bara den den lilla madammen ... Såååå det blir till att bryta ner det ett tag igen nu ... Suck!


Sen fick Danni träna lite grann ... Vi körde på med fria följet, inkallning & platsläggande under marsch (som han fattat riktigt fint nu ... han kastar sig ner ... "L").


Innan vi skulle fika la vi våra vovvar plats en gång till & då bestämde jag mig för att lägga Eos, ta med mig Danni & gömma mig ... DET var inte alls bra ... Efter en stund kom Eos som skjuten ur en kanon & undrade vad vi gjorde för spännande tillsammans där bakom skjulet ... SUCK!!! Ibland undrar jag om hon någonsin blir vuxen ...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Malm - 7 april 2018 17:08

Efter ett par dagar med bara långa, sköna promenader bar det av ut i spårskogen idag ... Solen sken & det var dryga 10 grader varmt, men det blåste en del ... såååå jag bestämde mig för att utmana Blådårarna lite grann & la deras spår i boket där all...

Av Anna-Karin Malm - 4 april 2018 16:45

Efter gårdagens snöoväder var det åter fint vårväder idag & kvällen bjöd på strålande sol & ljumma vindar, som gjort för hundträning ... Me like. Jag åkte ner till klubben för att träna skott med lite efterföljande lydnad & döm om min förvåning när d...

Av Anna-Karin Malm - 2 april 2018 19:04

Idag sken solen från en klarblå himmel OCH det var plusgrader ... som man har längtat efter en dag som denna ... Detta firade jag & Blådårarna genom att åka till Ängelholms BK & träna lite lydnad tillsammans med några träningskompisar.   Pi fick ...

Av Anna-Karin Malm - 30 mars 2018 09:00

Idag stod det nosework på schemat ... De som ordnade det hade lagt upp rutor i skogen & så gott som alla doftgömmor var droppade direkt på träd, stubbar & kottar ... endast en gömma var ett rör nerstucket i marken ... Att leta noseworkgömmor i skogen...

Av Anna-Karin Malm - 28 mars 2018 08:45

När vi vaknade idag låg det ett tjockt snötäcke på marken & det var några minusgrader ute ... vad är odsen för det i slutet av mars i Skåne ... Det har ju dessutom varit rejält kallt de senaste veckorna & väderprognosen lovar fler kalla dagar & event...

Presentation


Hundarna Eos, Danni & Pi berättar om sina liv & sin träning ...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards